Rage Cage / Stress Pong - Drankspel - Alle spelregels en uitleg

Rage Cage / Stress Pong hét drankspel

Lees hieronder alle regels van het steeds populairder wordende Stress Pong.
Rage Cage, of ook wel eens Stress Pong genoemd, is een populair drankspel uit Amerika. Ook in Nederland neemt dit drankspel toe in populariteit. Niet gek, want de regels zijn simpel en de kans is groot dat er één iemand goed de sjaak is.

Doel van het spel
Doel van het spel is om zo snel mogelijk het beerpongballetje in je beker te krijgen. Zo speel je jezelf veilig. Maar wordt je ingehaald door je achtervolger? Dan moet jij een beker atten.

Regels van Rage Cage

    1. Vul alle bekers voor de helft met bier en plaats deze in het midden van de tafel. Zorg ervoor dat er 2 bekers leegblijven. Hiermee wordt het spel gespeeld.
    2. Wijs twee spelers aan (tegenover elkaar) welke beginnen met spelen. Deze spelers krijgen beide één beker en één beerpong bal.
    3. Het spel begint. De spelers met de beker moeten zo snel mogelijk het balletje in de beker stuiteren. Zodra dit lukt, mag de speler zijn beker doorgeven aan de persoon naast hem. Hij/zij moet vervolgens weer met een stuit de bal in de beker krijgen enz. enz. enz.
    4. Is een speler in de ‘achtervolging’ sneller dan de speler voor hem, dan plaats hij zijn beker in de beker van de ‘te trage’ speler.
    5. De ‘te trage’ speler geeft alle gestapelde bekers door aan de persoon naast hem en moet een nieuwe beker verzamelen. Dit doet hij/zij door een beker uit het midden leeg te drinken. Zodra deze beker leeg is, begint deze speler weer met het stuiteren. Zodra hij/zij raakt, geeft hij de beker weer door.

Bijzondere regels

Wanneer een speler in één keer raak stuitert, mag hij kiezen aan wie hij/zij de beker geeft. Dit hoeft niet persé de opvolgende speler te zijn. Door de beker slim neer te zetten, kun je de andere speler goed naaien. – Het spel gaat door terwijl de verliezende speler een nieuwe beker moet bemachtigen. Hij/zij moet dus echt dooratten, anders kan het zomaar zijn dat de speler weer wordt ingehaald (en dus weer een extra beker moet leegdrinken).